Strategija društvenog utjecaja

Strategija društvenog utjecaja

U Cemexu društveni utjecaj smatramo najnaprednijim pristupom angažmanu dionika. Uz pomoć zajedničke vrijednosti, nastojimo ne samo umanjiti negativne utjecaje i predvidjeti rizike, već se fokusirati na rješavanje društvenih pitanja koja ujedno otvaraju i poslovne prilike.

Naša strategija društvenog utjecaja, potekla od našeg modela održivosti koji osigurava da je održivost ugrađena u svaki aspekt našeg poslovanja, nastoji stvoriti bolju budućnost kroz poticanje održivosti i otpornosti te naposljetku poboljšavajući kvalitetu života i blagostanja dionika kroz kulturu koja:

  • Doprinosi zadržavanju naše dozvole za rad
  • Stvara pozitivno iskustvo za naše dionike
  • Stvara zajedničku vrijednost
  • Jača naš brend

Da bismo osigurali odgovarajući angažman u zajednici i pripremili naše planove za uključenje zajednica (Community Engagement Plans, odnosno CEP-ovi), slijedimo ugovoreni proces. Kroz ovaj postupak tvrtka je usmjerena na poticanje uključenja dionika u potrazi za zajedničkom vrijednošću i suosnivačkim projektima usmjerenima na postizanje pozitivnog utjecaja na društvo i okoliš.

Koraci u ovom procesu su sljedeći:

Korak 1. Prepoznavanje dionika i upravljanje odnosima s njima

Kroz dijalog s dionicima nastavljamo razvijati i jačati pouzdane odnose kako bismo lokalno djelovali, ubrzali rješavanje izazova i pridonijeli lokalnom ekonomskom razvoju.
Kako bismo potakli redovni unutarnji i vanjski dijalog koji informira i vodi naše CEP-ove, organiziramo Odbore društvenog utjecaja, orjentirane interno i eksterno. Ti multidisciplinarni odbori doprinose upravljanju pitanjima zajednice, daju stručno mišljenje o pitanjima koja zanimaju dionike, preuzimaju obveze praćenja pitanja vezanih za njihova područja i doprinose kreiranju, izvršavanju i procjeni napora uključenja naših dionika.

Korak 2. Prepoznavanje utjecaja i upravljanje njima

Svjesni smo negativnih utjecaja naše industrije, uključujući zagađenje, promet i gubitak biološke raznolikosti. Dio je naše strategije rad na rješavanju tih problema. U tu svrhu identificiramo naše utjecaje i upravljamo njima, kreiramo planove za njihovo umanjivanje kroz proces upravljanja i gradimo kompetencije naših zaposlenika.

Korak 3. Identifikacija i upravljanje rizikom

Sve naše operacije kontinuirano ocjenjuju razine rizika i njihovih potencijalnih posljedica, ne samo zbog našeg financijskih rezultata, već i zbog društvenih i okolišnih utjecaja. S tim ciljem, redovito surađujemo s dionicima kako bismo se otvoreno pozabavili potencijalnim rizicima, radili transparentno i predvidjeli probleme s ciljem njihovog aktivnog rješavanja.

Korak 4. Sukreiranje i provedba planova uključenja zajednica

Da bismo implementirali našu strategiju društvenog utjecaja, zajedno kreiramo CEP-ove usklađivanjem naših poslovnih prioriteta i lokalnih potreba. CEP-ovi nam omogućuju suradnju i zajedničko ulaganje sa zajednicama u kojima živimo i djelujemo kroz četiri stupa:

  • Obrazovanje i razvoj sposobnosti za zapošljivost
  • Održiva i otporna infrastruktura i mobilnost
  • Društvene i okolišne inovacije i poduzetništvo
  • Kultura zaštite okoliša, zdravlja i sigurnosti

Svaki se CEP sastoji od inicijativa, projekata i programa osmišljenih kroz participativne procese usmjerene na razvoj ljudi, zajednica i očuvanje okoliša. Naš CEP-ovi integriraju ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih naroda (UN SDG – Social) u naše investicijske stupove kako bismo osigurali odgovornost, transparentnost i praćenje napretka prema našim ciljevima.

Korak 5. Procjena i mjerenje

Kroz inicijative u zajednice naših CEP-ova također izravno doprinosimo drugim temeljnim ciljevima održivog razvoja UN-a, uključujući ciljeve 1, 3, 4, 5, 12 i 17. Svoj napredak mjerimo kroz vlastite ciljeve održivosti do 2030., postavljanjem ključnih pokazatelja uspješnosti za svaki projekt i mjerenjem učinka na odabranim pilot projektima.

Korak 6. Komunikacija

Rezultate komuniciramo putem integriranog izvješća, knjižice o odgovornim poslovnim praksama, godišnje komunikacije o napretku prema načelima UN Global Compacta, GRI Standardima, KPMG-ove mjere neto vrijednosti za društvo, priopćenjima za javnost i studijama slučajeva.

Naša svrha "Graditi bolju budućnost"
Svojim operacijama i radnjama doprinosimo izgradnji održive i pravedne budućnosti za sve naše dionike. Da bismo to postigli tamo gdje djelujemo, radimo predviđajući rizike i identificirajući ili upravljajući negativnim utjecajima te razvijajući i provodeći programe za povećanje pozitivnih utjecaja povezanih s našim poslovanjem.

Ljudska prava 

Ljudska prava su temeljna prava, slobode i standardi postupanja na koje svi ljudi imaju pravo. Poštivanje ljudskih prava osnaženo je u našoj temeljnoj vrijednosti „Djelovanje s integritetom“ koja je ugrađena u način poslovanja.

U Cemexu želimo uskladiti našu strategiju i poslovanje s univerzalnim načelima ljudskih prava. Ovi principi predstavljaju globalni standard očekivanog korporativnog ponašanja primjenjiv na sve naše operacije.

U skladu s tim, aktivno i kontinuirano smo odlučni ispuniti svoju odgovornost za poštivanje svih ljudskih prava, istovremeno njegujući njihovo poštivanje među našim poslovnim partnerima.

Kao potpisnik i aktivni sudionik inicijative UN Global Compact iz 2004. godine, ponovno potvrđujemo svoju potporu njegovih 10 načela o ljudskim pravima, radu, okolišu i antikorupciji. Kako bismo pokazali našu čvrstu predanost tim načelima, UNGC-u godišnje podnosimo Naprednu komunikaciju o napretku. Trenutno predsjedavamo mrežom UN Global Compacta u Meksiku, radeći na integriranju tih načela u druge meksičke tvrtke.

U 2018. godini nadogradili smo našu Politiku o ljudskim pravima koja odražava našu podršku i poštovanje zaštite međunarodno proglašenih načela zaštite ljudskih prava, izraženih u Međunarodnoj povelji o ljudskim pravima i Izjavi Međunarodne organizacije rada o osnovnim načelima i pravima na radu. Pored toga, ova politika prepoznaje zaposlenike, zajednice, podizvođače i dobavljače kao glavna područja utjecaja i potvrđuje našu opredijeljenost za promicanje i poštivanje ljudskih prava u našim operacijama širom svijeta, lokalnim zajednicama i lancu opskrbe.

Proveli smo analizu poštivanja ljudskih prava koja je dovela do cjelovite identifikacije glavnih potencijalnih utjecaja na ljude u našem radu i lancu vrijednosti. Nakon što smo klasificirali ta pitanja na osnovu vjerojatnosti njihove pojave i ozbiljnosti utjecaja, prioritetno smo postavili i potvrdili da procjena ukazuje na pet potencijalnih vidljivih utjecaja ljudskih prava u Cemexu, a to su:

  • Zdravlje i sigurnost
  • Okolišni otisak
  • Utjecaji na zajednicu
  • Raznolikost i diskriminacija
  • Ravnoteža poslovnog i privatnog života 

Funkcije kao što su: zaštita zdravlja i sigurnosti na radu, operacije, nabava, ljudski resursi, održivost, odgovorno poslovanje, pravni, javni poslovi i ERM rade kao Jedan Cemex na aktivnostima koje će ublažiti potencijalne negativne utjecaje.

Primjeri provedenih akcija uključuju:

  • Mjesečna izvješća o okolišnim i društvenim incidentima, u kojima su detaljno opisani svi događaji u tom razdoblju koji se koriste za registriranje i praćenje događaja i radnji usmjerenih na njihovo rješavanje, kroz izravne poruke našeg izvršnog direktora. 
  • Odbori odgovornog poslovanja za sve regije koji nam omogućuju učenje od naših susjeda i uključivanje uvida u našu strategiju promicanja i poštivanja ljudskih prava.

Naši globalni mehanizmi za rješavanje pritužbi omogućuju nam da održavamo stalnu komunikaciju sa skupinama ključnih dionika - posebno onima koji su u određenim okolnostima ranjivi. Ovi otvoreni komunikacijski kanali omogućuju nam dobivanje vrijednih povratnih informacija i procjenu učinkovitosti postojećih mjera ublažavanja na temelju utvrđenih rizika za ljude.

Ovo su naši najvažniji mehanizmi za rješavanje pritužbi:

a. ETHOSline: Trudimo se da se naše vrijednosti žive i da se našim etičkim kodeksom pravilno primjenjuje. Stoga potičemo naše zaposlenike, dionike i širu javnost da podnose prijedloge, upite i moguća kršenja putem našeg komunikacijskog kanala ETHOSline dostupnog 24/7.

b. Globalni i lokalni etički odbori: Sastavljene od predstavnika različitih funkcija u svakoj od zemalja u kojima poslujemo, ove namjenske radne skupine nastoje osigurati svijest i provedbu našeg Etičkog kodeksa. Oni zaprimaju prijave, istražuju ih i surađuju u rješavanju slučajeva kršenja etike, uključujući one koje se odnose na ljudska prava.

c. Dijalozi s dionicima: usmjereni na prepoznavanje i razumijevanje potreba i interesa naših dionika, ti nam dijalozi omogućuju spoznavanje potencijalnih utjecaja na ljude i njihovo pravilno rješavanje.

Društveni utjecaj

U Cemexu prepoznajemo izazove društva i razumijemo da je naš rast izravno povezan s njegovim razvojem. Iz toga razloga promoviramo promjene osluškujući potrebe i očekivanja naših dionika i razvijajući rješenja. Dio je to naše Strategije društvenog utjecaja, koja potječe od našeg modela održivosti, osiguravajući da održivost bude ugrađena u svaki aspekt našeg poslovanja.
Gradimo bolju budućnost

Cemex Hrvatska predvodnik je u proizvodnji građevinskih materijala sa stoljetnom tradicijom i velikim portfeljem robnih marki u sektoru. Trajno usmjereni na postizanje vrhunskog korisničkog iskustva, nudimo visokokvalitetni cement i beton na tržištu regije, a i šire.

Naša strategija poslovanja temelji se na načelima održivog razvoja. Usmjereni smo na dekarbonizaciju proizvodnje uz korištenje čiste energije te razvoj niskougljičnih građevinskih rješenja, s dugoročnim ciljem postizanja ugljične neutralnosti. Radimo osiguravajući dobrobit zaposlenika, okoliša i lokalnih zajednica te gradnju održivih, otpornih i trajnih urbanih prostora.

©2025 Cemex S.A.B de C.V.